Bestyrelsesreferat
Herefter følger et forkortet beslutningsreferat fra sidste bestyrelsesmøde i vores selvejende institution - husk at her har vi alle beslutningskompetencen så er der noget du ønsker uddybet, så skriv eller ring meget gerne. Ønsker du at læse hele bestyrelsens referat, kan du altid skrive til mig.
Personaleændringer
Da Inger Merete jo går på pension til slutningen af året og Trine går på barsel, så har vi slået et vikariat til Svalestuen på 30 timer i ugen og en fastansættelse til Musvitstuen på 20 timer i ugen op.
Svalestuen: Efter første runde af samtaler er vikariatet med start d. 1. december 2015 på Svalestuen blevet besat af Nikoline Mathilde Hampen Thomsen, der tidligere har haft sin gang i børnehaven både som barn i institutionen og vikar. Velkommen til Nikoline.
Musvitstuen: I denne uge (uge 46) kører 2. ansættelsesrunde med jobsamtaler til 20 timers stillingen på Musvitstuen, hvor bestyrelsen og en respræsentant fra Musvitstuen vil deltage. På grund af, at det lave antal timer gør stillingen mindre attraktiv, har det været svært at finde kandidater til en fastansættelse. Derfor har vi valgt at ændre stillingen til et vikariat frem til d. 1. juni 2016.
Visioner og værdier
Opfølgning på “Visioner og værdier” i nyhedsbrev 2-2015.
Arbejdet med visioner og værdier for Galten Børnehave og Vuggestue skrider fremad. I uge 45 blev der sat ord på det værdisæt, som danner rammen for personalets samarbejde hver dag: Omsorg og tillid, gensidig respekt, fællesskab og medindflydelse, passion og humor.
Næste skridt i arbejdet med visioner og værdier bliver udarbejdelse af hverdags-visionerne, det vil sige de overordnede mål, som arbejdet i GBV sigter mod i hverdagen. I takt med at arbejdet fortsætter, skal I forældre nok blive informeret.
Lån/leje af lokaler
Af og til er der henvendelser fra folk, der gerne vil låne eller leje vores lokaler til et arrangement.
Skulle folk henvende sig til jer, for at få viden om reglerne i forhold til lån og leje af lokalerne er de som følger:
• Du kan låne eller leje Galten børnehave og vuggestues lokaler når:
• Du er medlem af børnehavens venner.
• Du er en del af fællesskabet, hvilket betyder, at vi skal kende dig og, hvad du “står for”.
Smukdag
Det er VIGTIGT for børnenes og personalets hverdag, at I deltager i mindst én af de to årlige Smukdage. Det er et behov, da huset byder på mange opgaver med vedligeholdelse, som vi gerne vil spare penge på ved at gøre det selv. Det giver os økonomien til for eksempel at tage på en bondegårdstur.
Ud over det økonomiske aspekt, så kan du gøre Smukdag bedre for de andre deltagere, ved at være med til at løfte de fælles opgaver og bidrage til den hyggelige stemning.
Sådan får du tid
Sæt X i kalenderen: Næste Smukdag er lørdag d. 16. April 2016. Forældre, der har andre aftaler samme dag, bidrager ofte med den tid, som de lige har til rådighed. Det kan være alt fra 30 minutter til det meste af dagen.
Bedsteforældre, er også meget velkomne, om ikke andet, så for at få kvalitetstid med børnebørnene, og et indblik i deres hverdag.
Smukdag d. 7. november 2015
Tak for endnu en hyggelig og effektiv Smukdag, hvor vi fik ordnet størstedelen af de gøremål, som var på stuernes ønskelister. Det er altid dejligt at løfte børnenes hverdag i godt selskab.
Også en stor tak for morgenmaden, som blev doneret til GBV af Isabellas (Musvitstuen) forældre - TAK!
De bedste hilsener fra Thomas Rich
Bestyrelsesformand, Galten Børnehave og Vuggestue