Et nytårsønske fra formanden

Kære alle,

Selvom det er jul og vi alle hygger med familien, vil jeg alligevel lige benytte lejligheden til at minde om tidspunktet for morgenmad i børnehaven og vuggestuen :-)

Aftalen er, at hvis man er på plads i køkkenet senest kl. 7.20, så har barnet mulighed for at spise morgenmad i børnehaven/vuggestuen. Herefter vil maden være ryddet af. Men der er en stigende tendens til, at flere og flere børn/forældre kommer efter kl. 7.20 med en forventning om, at barnet kan få morgenmad, og det har desværre stor indflydelse på planlægningen af resten af dagen for personalet. Morgenmadsseancen trækker simpelthen for langt ud, og der bliver ikke tid til de planlagte pædagogiske aktiviteter, da personalet selvfølgelig lader børnene spise færdig (hurtige som knap så hurtigt spisende børn) og bagefter skal rydde op.

DEFOR – hvis I ønsker at jeres barn skal have morgenmad i børnehaven/vuggestuen, så skal barnet sidde ved bordet i køkkenet SENEST kl. 7.20, hvor maden vil blive ryddet væk. Tiden herefter bliver brugt til at spise færdig, så dagens leg bagefter kan begynde.

Det vil jeg gerne opfordre alle forældre til at overholde, så personalet har mulighed for at planlægge deres dag bedre.

På forhånd tak og med ønsket om et godt nytår til alle!

På bestyrelsens vegne

Thomas Rich