Menu Luk

Forældre i GBV

Forældresamarbejde i Galten Børnehave og Vuggestue

Forældresamarbejde er en vigtig del, af Galten Børnehave og Vuggestues værdier. Samarbejdet er vigtig for barnets trivsel og udvikling og vi ønsker et åbent samarbejde med forældre, hvor kommunikation og daglige overleveringer til vores forældre er nærværende omkring barnets dag i institutionen.

Som forældre i Galten Børnehave og Vuggestue er man en rollemodel og ambassadør for vores institution. Det vil sige vi skaber positive historier sammen og hjælper hinanden hvor vi kan, vi hjælper hinandens børn og skaber relationer på tværs af vores hus. Vi inviterer forældre til, at deltage i planlagte aktiviteter, og deltager eks. til karneval, aftenspisning, smukdage, juleklip og mange andre aktiviteter.

Kommunikationen med forældre, sker på daglig basis på stuerne, i garderoben, på legepladsen, til møder og efter behov. For os er det vigtigt at have en dialog om barnets dag og generelle udvikling. Vi arbejder målrettet med forældresamarbejdet om det fælles ansvar for barnets udvikling. Forældrenes opbakning til det, at have et barn i Galten Børnehave og Vuggestue er vigtig. Sammen gør vi børnene robuste og selvhjulpne, så de er parate til de eventyr, som institutionslivet byder på.

Arbejdsdage i Galten Børnehave og Vuggestue (SMUKDAG)

Vi forventer af forældre i Galten Børnehave og Vuggestue, at man bakker op om frivillige aktiviteter som SMUKDAG og andre praktiske opgaver, som er en del af vores kultur og være en del af noget større. Vi er en familie som skal hjælpe hinanden hvor vi kan.

Det er specielt det vi gør i Galten Børnehave og Vuggestue for vores børn! GBV er for hele familien.