Skoleprojekt 2015 – til storebørns forældre

Altså til de forældre der har børn der starter på skole til august – og skoleprojektet drejer sig om børn der starter på Gyvelhøjskolen.

Der har i nogen år været et overgangsprojekt, som nu kommer til at hedde et skoleprojekt. Navneskiftet sker, fordi i stedet for at store børn er oppe på skolen i 3 uger omkring maj måned, så flyttes de 3 uger så det nu er de 3 første uger i august.

Børnene vil således få mulighed for 1 uge i SFO og det helt nye er at børnehaven sender en medarbejder med i de 2 første ugers skolegang, for at sikre en god overgang. Enkelte forældre har spurgt om man så ikke kan tage på ferie som man plejer – skulle man være på ferie i den ene uge inden skolen starter, så er det naturligvis absolut det vigtigste at man holder sin ferie med barnet.

Det nye overgangsprojekt er altså:

Uge 32 – SFO
Uge 33 – Skole
Uge 34 – Skole

De 5 målsætninger er

• At sikre tryghed for børn og forældre i overgangen

• At give det enkelte barn den bedst mulige skolestart

• At styrke fællesskabet med vidensdeling på tværs af faggrupper

• Samarbejde om synlig læring

• Lægge grunden til nye bæredygtige børnefællesskaber

Børnehaverne og skolen har skrevet et fælles brev om skoleprojektet, det kan i læse på:
Fælles brev skoleprojekt 2015